12. listopadu 2009, ve čtvrtek, od 13:00 do 16:10
Univerzita Tomáši Bati ve Zlíně
Fakulta managementu a ekonomiky
Mostní 5139
Aula Academia centra
Téma 1. přednášky: Pozice a úloha marketingového pracovníka v IT a výrobních společnostech
Cíl: Seznámit posluchače s osobní zkušeností přednášejících s fungováním marketingu v oboru IT a výroby
Přednášející:
Mgr. Vladimír Prinke, MBA, nezávislý analytik pro oblast strategického řízení (1. část)
Ing. Lubica Kukučová, nezávislá konzultantka pro oblast marketingu (2. část)
Čas: 13:00 - 14:30
Osnova první části 1. přednášky (Vladimír Prinke, 45 minut):
Varianty začlení marketingu do organizační struktury současné IT/výrobní společnosti. (Jaká je efektivní organizační struktura v praxi? Jaký je vztah marketingu k ostatním oddělením v rámci podnikové praxe?)
Jaká očekávání má současná IT/výrobní firma v oblasti marketingu. (Co hledat pod pojmem "efektivní realizace marketingu"? Je pro realizaci marketingu nejlepší projektový management?)
Nároky na pozici a výběr úspěšného kandidáta. (Jaké klíčové aktivity vykonává marketér v oboru IT/výroby? Jak vybírat kandidáta na pracovní pozici v marketingu a příklady výběrových testů?)
Co dělá marketéra úspěšným v praxi? Základní kritéria osobního hodnocení. (Můžeme změřit marketingový výkon? Jaké metriky užíváme v marketingové praxi? Vedou motivační systémy a odměňovací kritéria k efektivním výkonům marketéra?)
Osnova druhé části 1. přednášky (Lubica Kukučová, 45 minut):
Význam marketingových analýz pro firemní praxi. (Využívá současná praxe dostatečně marketingových analýz? Jak nakládá praxe s analytickými výsledky?)
Analytika jako klíčová aktivita marketéra. (Co potřebuje marketér pro efektivní realizaci analýz? Jaké jsou specifické nároky na osobu marketéra? Charakteristika analytického procesu, druhy marketingových analýz a jejich význam v rozhodovacích procesech.)
Co znamená analytický audit. (Jaký rozsah analytické činnosti je efektivní v praxi? Rozdíly mezi marketingovým a analytickým auditem, diskuse k rozsahu analýz a jejich efektivitě.)
Téma 2. přednášky: Marketing podnikových informačních systémů a nová pravidla marketingu a PR na internetu
Cíl: Seznámit posluchače s osobní zkušeností přednášejícího v oblasti marketingu v softwarové firmě a s novými trendy v marketingu a PR na internetu
Přednášející:
Ing. Jaroslav Šmarda, MBA, místopředseda představenstva, akciová společnost Vema
Čas: 14:40 - 16:10
Osnova 2. přednášky (Jaroslav Šmarda, 90 minut):
Funkce marketingu v softwarové společnosti. (Postavení marketingového oddělení v softwarové společnosti, analytická, koordinační a komunikační funkce marketingu)
Marketingová komunikace informačních systémů. (Produkty společnosti – podnikové aplikace IS, poskytování aplikací formou služby ASP, externí zpracování mezd, marketingové mixy pro tyto produkty, marketingová komunikace značky, PR)
Zaměření marketingu na spotřebitelské chování. (Porozumění spotřebitelskému chování, analýza kupního rozhodování organizací při nákupu IS, charakter a specifika kupního rozhodování organizací, faktory ovlivňující rozhodnutí, význam referenční skupiny, cílové segmenty pro IS)
Nová pravidla marketingu a PR na internetu. (Přínosy internetu pro efektivitu marketingu a PR, prostředky marketingové komunikace na internetu – blog, newsletter, novinky formou RSS zpráv, podcasting, wiki, marketing v sociální síti, využití těchto prostředků v softwarové firmě, marketing v sociální síti)
Tvorba marketingového obsahu včetně optimalizace pro vyhledávače. (Obsah základem úspěchu optimalizace, klíčová slova, odkazy, indexace stránek, adresáře webů, platby za kliknutí na odkazy)
Srdečně zveme všechny zájemce.
Prezentace přednášek budou k dispozici pro členy a partnery CVIS po přihlášení na CVIS.CZ v sekci ke stažení.
O přednášejících
Mgr. Vladimír Prinke, MBA, vystudoval humanitní obory na Karlově univerzitě v Praze. Po krátkém působení ve školství se začal věnovat řízení firem. Během šestnáctileté praxe ve vrcholných manažerských pozicích řídil ekonomické subjekty různých velikostí. Dosavadní zkušenosti nasbíral v oblasti vrcholového sportu, u zahraniční společnosti ve finanční sféře a oblasti informačních technologií. Průběžně absolvoval četná studia ekonomického a manažerského zaměření. V roce 2005 získal titul MBA Dominican University of Chicago, zaměřený na americký exekutivní směr řízení společností. V současnosti úzce spolupracuje s nadnárodním výrobcem a dodavatelem reklamního textilu, akciovou společností ADLER Czech na rozvoji jejích mezinárodních aktivit a současně působí jako nezávislý konzultant v oblasti tvorby strategií podporujících rozvoj společností.
Ing. Lubica Kukučová vystudovala Ekonomickou Univerzitu v Bratislavě se zaměřením na marketing a obchod. Pracovala v různých manažerských pozicích na počátku se zaměřením na trade marketing, později na analytický a strategický marketing. Od roku 2004 přešla na stranu konzultační společnosti a měla možnost působit paralelně ve více firmách, takže mohla porovnávat fungování marketingu v mnoha oborech podnikání. Stala se specialistkou na marketingový audit. V současnosti se věnuje externím konzultacím ve firmách se zaměřením na výrobu, IT i služby při implementaci analytického a strategického marketingu. Součástí její práce i je školící činnost.
Ing. Jaroslav Šmarda, MBA, je místopředsedou představenstva a ředitelem Obchodně-provozní divize akciové společnosti Vema, která je významným českým dodavatelem informačních systémů pro podporu řízení lidských zdrojů, jako podstatné součásti podnikových informačních systémů. Mezi hlavní profesní zájmy autora patří strategický management, HR management, HRIS a uplatnění IT jako podpory pro řízení podniků. Více o autorovi naleznete na www.jsmarda.net.