PSIpenta.com: Specialista na složité výrobní procesy Informační systém PSIpenta.com pochází z produkce firmy PSI AG, druhé největší softwarové firmy v Německu. Společnost si dlouhodobě zakládá na úzké spolupráci se svými zákazníky, díky níž vzniklo unikátní řešení, které umožňuje v jediném prostředí řídit různé typy výrob. Informační systém PSIpenta.com ocení zejména společnosti se smíšenou výrobou a složitými výrobními procesy, kterým nejenom zjednodušuje řízení, ale i zásadním způsobem zvyšuje jejich flexibilitu. V dalším díle našeho seriálu si představíme základní technologické a funkční vlastnosti tohoto systému včetně jedinečného souboru nadstavbových modulů pro efektivní řízení dynamických výrobních procesů. Licenční politika a způsob financování Společnost PSI standardně poskytuje licence pouze pro pojmenované uživatele. K dispozici jsou tři druhy licenci:
V oblasti financování se společnost IS Berghof snaží maximálně vyhovět požadavkům a možnostem zákazníků. Nemá předem vytvořené modely financování, vše závisí na konkrétní situaci a podmínkách zákazníka. Předimplementační fáze a reálné vyčíslení budoucích přínosů Společnost Berghof u každého zákazníka provádí ještě před samotnou implementací systému AMC důkladnou analýzu všech relevantních procesů a hledá oblasti, ve kterých může být řešení PSIpenta Adaptive pro podnik velkým přínosem. Konzultanti provádí úvodní analýzu velmi kvalifikovaně a její výsledky jsou proto reálné a nezavádějící. Na základě analýzy současného stavu jednotlivých procesů a odhalení největším problémů pak mohou zákazníkovi říct, jaké úspory lze od systému reálně očekávat a v jakém časovém intervalu se začnou projevovat. Jako příklad uvedeme nejmenovanou německou společnost z oblasti automobilového průmyslu, která patří k významným producentům nástrojů, forem nebo lisovaných dílů. Následující obrázek zachycuje výhled zásob do budoucna v závislosti na aktuálním stavu skladových zásob, budoucích potřebách a nákupních zvyklostech. Uvedená prognóza zachycuje mimo jiné to, že po uspokojení veškerých založených i prognostikovaných potřeb zbude ze stávající zásoby 9 milionů euro na skladě zásoba cca 2,5 milionů (žlutá oblast). Ještě o poznání kritičtěji se v uvedeném příkladě jeví otevřené objednávky, které v budoucnu způsobí přezásobení (červená oblast) také 2,5 milionů euro. Uvedený zákazník dle všeho disponuje v nadbytečných množstvích bez perspektivy spotřebování redundantních zásob a příjmů v příštích 18 měsících. V úvodních analýzách se tento graf používá velmi často, protože umožňuje přehledně zobrazit položky, u kterých dochází k nadzásobení a které naopak nepokrývají budoucí potřebu. Úkolem systému PSIpenta Adaptive je optimalizovat stav zásob tak, aby se nadbytečné zásoby redukovaly a zároveň aby nedocházelo k prostojům z nedostatku zásob. Všechny výpočty jsou podloženy důkladnými analýzami, a pokud bude firma a její zaměstnanci k implementaci, provozu informačního systému i operativnímu řízení jednotlivých procesů přistupovat aktivně a zodpovědně, uvedené snížení zásob je opravdu reálné. Podobné analýzy s identifikací budoucích přínosů se v přípravné fázi provádějí také u dalších podnikových procesů. Obr. 21: Výhled zásob s využitím SRM
Rychlá a nákladově úsporná implementace v žádném případě neznamená nižší kvalitu Standardní délka implementace informačního systému PSIpenta.com je kolem devíti měsíců, ale při bezproblémovém průběhu je možné zkrátit tuto dobu až na šest měsíců. Hlavním důvodem poměrně rychlé implementace je struktura systému a implementační postupy, které se v jistých oblastech liší od většiny konkurenčních produktů (tab. 1). Tab.1. Rozdíly při implementaci PSIpenta.com a běžných ERP systémů
Implementační strategie vychází zejména z technických a organizačních možností zákazníka. Společnost IS Berghof má zpracovanou standardizovanou implementační metodiku, tzv. PSIpenta SPRINT, na základě které se ve spolupráci se zákazníkem vytvoří vhodná individuální strategie implementace maximálně vyhovující jeho podmínkám. Obr. 22: Organizace implementace
Implementační metodika PSIpenta SPRINT se skládá z pěti základních fází, které jsou v průběhu projektu sledovány a řízeny zodpovědnými vedoucími: Servis a péče o zákazníka Pro zajištění bezplatné servisní péče včetně upgradu nových verzí systému je potřebné, aby zákazník uzavřel servisní smlouvu. Roční servisní poplatky činí 18% licenčních poplatků podle platného ceníku. Obsahem smlouvy o údržbě je bezplatné odstranění závad i po standardní 12měsíční záruční době, hotline servis, bezplatná dostupnost nových verzí systému a průběžná aktualizace řešení s ohledem na legislativní změny. Nové verze jsou na trh uváděny přibližně jednou za tři roky, ale zpravidla dvakrát ročně vychází tzv. patches neboli mírně upravené verze s vylepšením dosavadních funkcí nebo odstraněnými chybami. Helpdesk je pro Českou republiku k dispozici v češtině, v pracovní dny. Jednodušší systémové úkoly řeší pracovník helpdesku sám, složitější a specializované záležitosti deleguje na odpovědné konzultanty, případně komunikuje přímo s německou centrálou. Pro každého zákazníka je jmenován pracovník zodpovědný za jeho spokojenost a řešení všech jeho otázek a problémů. Odstranění drobných poruch je možné i prostřednictvím vzdáleného přístupu. IS Berghof všechny závady ve funkčnosti eviduje, analyzuje příčiny a provádí jejich klasifikaci podle závažnosti. Pokud u zákazníka vznikne závada, která je známá, zákazníkovi je nabídnuto náhradní řešení nebo odstranění nedostatku v nové verzi systému. V opačném případě se postupuje podle klasifikace chyb, které jsou rozdělené do tří základních skupin:
22.08.2010 - Petr Sodomka, Denisa Ferenčíková - četlo 102010 čtenářů.
|
|