Poslání centra

Poslání centra

Podnikové informační systémy představují nenahraditelný nástroj k řízení každé moderní firmy. V současné době jsou považovány za samozřejmou součást podnikové infrastruktury, na níž jsou vynakládány značné finanční prostředky. Neustále se však setkáváme s rozdílnými, dokonce až rozporuplnými názory, a to snad na každou záležitost, která se jich dotýká. Hlavní příčinu spatřujeme především ve velkých rozdílech v informovanosti a úrovni znalostí, ať už mezi zákaznickými firmami a dodavatelskými organizacemi, nebo mezi uživateli a managementem jednoho podniku, stejně tak, jako mezi odborníky z praxe a akademické sféry.

Domníváme se, že tomu tak je z několika důvodů. Především v České republice stále chybějí odborníci dostatečně vzdělaní v této oblasti. Zatímco v knihkupectvích naleznete řadu publikací o marketingu, účetnictví nebo psychologii, knihy o řízení a plánování výroby nebo tvorbě datových skladů a podpoře rozhodovacích procesů musíte objednávat v zahraničí. Rovněž vysoké školy až na čestné výjimky neposkytují dostatek prostoru pro rozvíjení oborů souvisejících s podnikovou informatikou a systémovou vědecko-výzkumnou činnost v této oblasti. Chybí také autoři odborných publikací, znalci moderních informačních technologií a zároveň prostředí českých výrobních i obchodních firem.

Tyto skutečnosti nás vedly k myšlence vytvořit odbornou sekci České společnosti pro systémovou integraci – Centrum pro výzkum informačních systémů (CVIS). Posláním odborné sekce CVIS je posilovat informační a znalostní bázi v oboru podnikové informatiky, podpořit a rozvíjet dosavadní činnost ČSSI v této oblasti.

CVIS své poslání hodlá uskutečňovat těmito záměry:

  • Sdružovat uživatelské organizace a dodavatelské firmy s profesním zájmem o podnikové informační systémy a vědecko-výzkumnou činnost v této oblasti.
  • Sdružovat doktorandy, asistenty i diplomanty, podnítit jejich snahu a podpořit odborný růst v oboru podnikové informatiky i nabytí praktických zkušeností pro své budoucí povolání.
  • Být nejen pojítkem mezi mladými budoucími odborníky a podnikovou praxí, ale přímo je získat k systematické spolupráci na vědecko-výzkumné a publikační činnosti v rámci CVIS.
  • Podporovat a systematicky mapovat rozvoj podnikových IS/ICT produktů na českém trhu – dosáhnout vytvoření platformy pro systémový výzkum ERP, APS/SCM, CRM a DW/BI aplikací.
  • Popularizovat činnost CVIS i celé ČSSI u odborné i laické veřejnosti vědecko-výzkumnými aktivitami, jejich veřejnou presentací a odbornou publikační činností.

Prostor pro publikování výsledků vědecko-výzkumné činnosti zabezpečí portál CVIS.CZ, mezinárodně registrovaný v české i anglické jazykové mutaci. Anglická mutace CVIS.CZ je zaměřena na publikování původních vědeckých prací, které jsou recenzovány respektovanými odborníky z akademické i podnikové sféry.

Nelze opomenout ani klíčovou roli dalších partnerů, dodavatelských a zákaznických firem, bez jejichž účasti by nebylo možné vytvořit širokou odbornou platformu pro naplnění poslání CVIS. Proto budeme podporovat také jejich zájmy, a to především popularizací společných aktivit, přednostním poskytováním výsledků vědecko-výzkumné činnosti a spoluvytvářením dobrého jména partnerů.
 

Odkazy - pravý sloupec
  • Odběr novinek
  • Archiv:
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. Tři klíčové trendy, jež budou pohánět digitální byznys v příštích letech
    2. Nový software VMware pomůže zákazníkům modernizovat datová centra
    3. První čeští zákazníci nové verze Infor CloudSuite Industrial
  • Generální partner:


  •  
  • Hlavní partner pro HR:


  •  
  • Partner:


  •  
  • SystemOnLine.cz:

  • Přehledy informačních systémů 

    ERP systémy
     

    Plánování a řízení výroby
     

  • Inzerce:


  •  

     

     

     
  • ČSSI
  • SSSI
  • VUT v Brně
  • Systemonline.cz
  • Výzkum a vývoj v ČR
  • ICT unie
  • Cacio
  • Živě
  • Lupa
  • AKA-MONITOR
  • Jiko Blog
  • Databázový svět
  • destinationCRM.com
  • MyCustomer.com
  • ZDNet
  • Nucleus Research
  • ComputerWeekly.com
  • IDC
  • Gartner
  • Deloitte
  • Accenture
  • Capgemini
  • CIO
  • Forrester Research
  • Aberdeen Group