Jak proběhla mezinárodní konference Svět informačních systémů 2005?
Centrum pro výzkum informačních systémů uspořádalo ve dnech 4. a 5. dubna druhý ročník mezinárodní konference Svět informačních systémů 2005. Co nového konference přinesla oproti loňskému roku? Jak se líbila účastníkům? Na tyto i další otázky najdete odpověď v našem následujícím vyhodnocení nejvýznamnější akce, kterou CVIS pořádá. Hlavní témata konference Stejně jako v loňském roce, tak i letos jsme konferenci tématicky zaměřili na tři klíčové oblasti, v nichž podniková informatika hraje dominantní úlohu či které naopak podnikovou informatiku významně ovlivňují. Jednalo se o ekonomiku a podnikový management, výrobu a logistiku a moderní informační technologie. Diskutovanou problematiku jsme navíc rozšířili o oblast praxe a znalostí. Inspirovaly nás k tomu stále rostoucí požadavky praxe na kvalitní absolventy ekonomických a manažerských oborů s profilovými znalostmi a dovednostmi, a to zejména z oblasti informačních systémů a informačních technologií. Problematika přípravy absolventů a jejich uplatnění v praxi byla jako stěžejní průřezové téma diskutována v rámci všech programových bloků, nejživěji pak během všech čtyř panelových diskusí, které jednotlivé bloky přednášek uzavíraly. Zahájení konference
Roman Bobák proděkan Fakulty managementu a ekonomiky
Petr Sodomka předseda CVIS - odborné sekce ČSSI
Vnislav Nováček děkan Fakulty managementu a ekonomiky
Pavel Pospíšil ředitel médií vydavatelství CP Media Kolik účastníků navštívilo konferenci? Významný skok kupředu učinila konference v počtu zúčastněných posluchačů. Zatímco v loňském roce jsme evidovali 370 účastníků, letos jich konferenci navštívilo 507, tedy o 137 více. Následující graf ukazuje složení posluchačského auditoria. Složení účastníků konference (Klikněte na obrázek pro zvětšení) Jak byla hodnocena úroveň konference? Slosovatelné anketní lístky s hodnocením konference odevzdalo 434 účastníků, což je o 319 více než v loňském roce. Respondenti mohli zhodnotit úroveň konference jednoduchým známkováním od 1 do 5 jako ve škole. Oproti loňskému ročníku jsme tentokrát požádali o názor také studenty presenční i kombinované formy studia, neboť jsme byli zvědavi na jejich kritické názory, s nimiž se často setkáváme během naší práce na akademické půdě. Zmíněný vysoký počet respondentů udělil konferenci velmi přívětivé hodnocení, známku o průměrné hodnotě 1,75. Pokud bychom vyslechli názor pouze účastníků z praxe, pak by průměrná známka konference činila dokonce hodnotu 1,44, což je ještě lepší hodnocení jak u prvního ročníku. Ros Wilson, manažerka SCM řešení pro střední a východní Evropu a zástupkyně generálního partnera konference, společnosti SSA Global, k celkovému hodnocení konference uvedla: "SSA Global jako hlavní hráč ERP trhu je hrdý, že se mohl zúčastnit jako generální partner takovéto prestižní akce. Tato forma komunikace mezi softwarovými firmami, zákazníky a akademickou sférou je nezbytná, pokud chceme poskytovat IT řešení podle skutečných potřeb praxe." Tyto vynikající výsledky jsou pro nás významnou motivací, nejen k tomu, aby se nám podařila udržet vysoká úroveň konference do budoucna, ale také k hledání dalších možností zatraktivnění jejího programu. Hlavní sál Academia Centra během prvního jednacího dne (Klikněte na obrázek pro zvětšení) Která vystoupení nejvíce zaujala publikum? Vysoký počet respondentů hodnotící ankety nám umožnil lépe analyzovat, jaké jsou preference a očekávání pochluchačů mezinárodní konference, jejíž program je orientován nejen na výměnu informací důležitých pro každodenní práci v podnikové sféře, ale také pro systematické studium podnikové informatiky. Z této analýzy vyplývají následující závěry:
Zmíněná doporučení se mj. opírala také o výrazný úspěch letošních zahraničních prezentací. Největší ohlas u účastníků konference zaznamenali Ros Wilson (SSA Global), Thomas Planke (Berghof Systeme), Wojciech Śledziński (IFS CEE) a Clive Mattson (Infor).
Zahraniční přednášející podali podle publika vynikající výkon
Ros Wilson SSA Global Great Britain |
Thomas Planke Berghof Systeme Germany |
Wojciech Śledziński IFS CEE Poland |
Clive Mattson Infor Great Britain |
Svět praxe a znalostí pohledem akademických pracovníků
Petr Sáha rektor UTB ve Zlíně |
Jiří Voříšek prezident ČSSI VŠE Praha |
Ján Hudec prezident SSSI UMB B. Bystrica |
Karel Rais prorektor VUT v Brně |
Úspěch slavily praktické i produktově orientované prezentace
Pavel Kačala Control |
Tomáš Kubelka Aktis |
Michael Hanke IDS Scheer ČR |
Jiří Malík SAP ČR |
Systémová integrace a problematika implementace patřily k velmi ceněným tématům
Přemysl Hrubý Hewlett-Packard |
Miloš Vodička Hewlett-Packard |
Istvan Hahn InterSystems |
Svatopluk Hubáček CDL System |
Technologické zajímavosti jsou přitažlivé pro všechny posluchače
Jaroslav Šmarda Vema |
Jaroslav Teda Vítkovice CAD/CAM systémy |
Marek Hejna I.F.T. PROGRES |
Milan Mydlář Siemens Business Services |
Poděkování organizátorů konference patří také všem ostatním vystupujícím, kteří nejenže udrželi laťku kvality velmi vysoko, ale také připravili kvalitní texty svých přednášek do sborníku.
Hlavní sál Academia Centra během druhého jednacího dne (Klikněte na obrázek pro zvětšení)
Panelové diskuse
Pro letošní ročník konference jsme se rozhodli zařadit čtyři panelové diskuse, tedy o dvě více, než loňský rok, a to tak, aby každá z nich uzavírala tématický blok přednášek. K nejzajímavějším z nich podle publika patřila "akademická" panelová diskuse uzavírající Svět praxe a znalostí a diskuse, které zakončila Svět výroby a logistiky. V prvně jmenované panelové diskusi byly konfrontovány názory na podporu vědy a výzkumu ze strany státních institucí a přípravu absolventů vysokých škol pro podnikovou praxi, a to za účasti Libora Lukáše, hejtmana Zlínského kraje, Petra Sáhy, rektora UTB ve Zlíně, Jiřího Voříška, prezidenta ČSSI, Jána Hudce, prezidenta SSSI a Karla Raise, prorektora VUT v Brně.
Účastníci panelové diskuse Světa praxe a znalostí: zleva Karel Rais, Petr Sáha, Libor Lukáš, Jiří Voříšek, Ján Hudec
(Klikněte na obrázek pro zvětšení)
Na tuto diskusi z velké části navázala druhý jednací den druhá, nejlépe hodnocená debata, a to ze Světa výroby a logistiky. Této diskuse se zúčastnil Jiří Rakušan, ředitel IS Berghof, Jiří Stříbrný, ředitel pro marketing a rozvoj, GEMMA Systems, Jiří Špelina, obchodní ředitel, IFS Czech, Pavel Kačala, obchodní ředitel, Control a Tomáš Kubelka, manažer výrobního řešení, Aktis. Hovořilo se především o úrovni znalostí v zákaznických organizacích a jejich vlivu na rozvoj IS/IT podporujících výrobní a logistické procesy. Na dotazy z pléna byly zmiňovány také požadavky dodavatelských i zákaznických výrobních firem na absolventy vysokých škol s ekonomickým a manažerským zaměřením.
Zajímavé názory zazněly také v ostatních panelových diskusích
Jiří Špelina IFS Czech |
Jiří Stříbrný GEMMA Systems |
Vladimír Drnek Hewlett-Packard |
Roman Bartoš KONZULTA Brno |
Jiří Rakušan IS Berghof |
Michal Tomek InterSystems |
Společenský večer
Společenský večer jsme tentokrát připravili v prostorách Interhotelu Moskva. Neformální diskuse tak mohly nerušeně pokračovat za zpěvu, tance a ochutnávky moravských vín.
Fotogalerie ze společenského večera (Klikněte na obrázek pro zvětšení)
Sborník z konference
Pro účastníky konference byl vydán tištěný sborník přednášek, v rozsahu 368 stran a v nákladu 500 ks. Všichni firemní členové CVIS, kteří se nemohli konference zúčastnit, mohou získat sborník na vyžádání zdarma. Pro všechny ostatní zájemce je sborník k dispozici za cenu 350 Kč + poštovné a balné. Své požadavky včetně údajů pro vystavení daňového dokladu pište na adresu info@cvis.cz.
Sborník přednášek
25.04.2005 - Roman Bobák, Petr Sodomka, Jaromír Habáň