Překážky rozvoje velkoobchodní distribuce v celosvětovém měřítku

Společnost Lawson Software vydala novou zprávu nazvanou Překážky rozvoje velkoobchodní distribuce, která popisuje řadu proměnlivých trendů v oblasti velkoobchodní distribuce a doporučuje strategie, které by měli vedoucí pracovníci zvážit z důvodu posílení rozvoje a konkurenceschopnosti velkoobchodních distribučních společností. Zpráva vychází z průzkumu, který provedla společnost Pembroke Consulting na objednávku společnosti Lawson Software.

Metodika průzkumu

Průzkum provedla společnost Pembroke Consultancy ve spolupráci se společností Lawson Software. Průzkum probíhal koncem roku 2006 a počátkem roku 2007. Zahrnuje názory 1 300 významných vedoucích pracovníků z celé Severní Ameriky, Evropy, Austrálie a Nového Zélandu.

V rámci porozumění jednotlivým rozdílům ve velkoobchodní distribuci byla také každá z dotazovaných společností zařazena do jedné z následujících kategorií:

  1. Dodavatelé stavebních materiálů a materiálů pro elektrické a rozvodné sítě
  2. Průmysloví distributoři a distributoři zařízení a náhradních dílů
  3. Spotřební zboží
  4. Distribuce potravinových služeb

Hlavní výsledky

Pembroke Consultancy porovnávala současné strategie velkoobchodních distribučních společností v každém regionu, včetně překážek jejich rozvoje. Výsledky provedeného průzkumu zahrnují tyto klíčové poznatky:

Komentáře analytika a zadavatele průzkumu

Dr. Adam Fein, který průzkum realizoval, tvrdí, že světový průmysl velkoobchodní distribuce prochází obdobím trvalého růstu vysokých tržeb. Vedoucí pracovníci ve zprávě uvedli, že informační technologie jsou nástroj, který může velkoobchodním distributorům pomoci dosahovat cíle růstu, neboť jim umožňuje snižovat náklady spojené se zpracováním objednávek, řízením zásob, zákaznickým servisem, přesností objednávek a administrativními procesy. Manažeři také uvádějí, že technologie může pomoci odstranit překážky rozvoje tím, že pomůže velkoobchodním distributorům porozumět nejbonitnějším zákazníkům, získat je a udržet si je.

"Zveřejněním této studie chtěla společnost Lawson poskytnout distributorům informace nutné k zahájení změny a dosažení plánovaných cílů rozvoje," uvedl Julian Archer, marketingový ředitel společnosti Lawson. "Software společnosti Lawson určený pro průmyslovou distribuci nabízí platformu, díky které mohou zákazníci společnosti Lawson dosahovat svých cílů. Nabízíme spolehlivé nástroje k řešení složitých požadavků, před kterými stojí naši zákazníci."

Společnost Brødrene Dahl, která zaujímá vedoucí postavení na severském trhu ohřívačů a sanitárních výrobků, používá průmyslová řešení M3 společnosti Lawson, včetně softwaru Lawson e-Sales, s cílem změnit způsob zpracování informací o zákaznících. "Dané řešení musí odpovídat tradičním hodnotám na poli velkoobchodní distribuce a musí zajišťovat spolehlivý, rychlý a cenově výhodný tok výrobků. Současně musí poskytovat svému uživateli informace o zákaznících rychle a účinně. Se společností Lawson jsme toho dosáhli," uvedl Steen Petersen, ředitel pro distribuční kanály společnosti Brødrene Dahl. "Jedna z hlavních výhod řešení od společnosti Lawson spočívá v posílených vztazích s našimi zákazníky."

Máte-li zájem o celou zprávu, navštivte, prosím, webovou stránku www.lawson.com/dis_growth.

O společnosti Lawson Software

Lawson Software nabízí software a podniková řešení 4 000 zákazníkům z oblasti výroby, distribuce, údržby a služeb ve více než 40 zemích světa. Řešení společnosti Lawson zahrnují Řízení výkonnosti podniku, Řízení dodavatelského řetězce, Plánování podnikových zdrojů, Řízení vztahů se zákazníky, Plánování zdrojů pro výrobu, Řízení podnikových aktiv a na míru přizpůsobené aplikace. Řešení společnosti Lawson pomáhají zákazníkům zjednodušit procesy, snížit náklady a zvýšit výkonnost podniku. Společnost má sídlo v St. Paul ve státě Minnesota a 40 poboček na celém světě.


10.07.2007 - Ivan Rendl, Vítězslav Horák