Výsledky výzkumu stavu a rozvoje konkurenční schopnosti podniků
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky vás srdečně zve na mezinárodní konferenci, jejímž hlavním cílem je uskutečnit výměnu názorů na stav a problémy rozvoje konkurenční schopnosti podniků ve zlínském i dalších regionech.Nad konferencí převzal záštitu rektor Univerzity Tomáše Bati, prof. Ing. Petr Sáha, CSc. a děkan Fakulty managementu a ekonomiky, doc. PhDr. Vnislav Nováček, CSc.
Konferenci pořádají:
- Ústav managementu Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
- Institut fűr Betriebswirtschaftslehre des Aussenhandels, Wirtschaftsuniversität Wien
- Centrum ďalšieho vzdelávania Ekonomickej univerzity v Bratislave
- Zlínský kraj
Konference se koná 28. a 29. dubna 2004 v prostorách Auly Academia Centra, na Univerzitě Tomáše Bati, ulice Mostní 5139, ve Zlíně.
Na konferenci budou prezentovány výsledky výzkumů realizovaných Institutem podnikového hospodářství a marketingu Ekonomické univerzity ve Vídni a Ústavu managementu FaME, UTB ve Zlíně v rámci programu Aktion a výzkumného záměru MŠMT ČR a MPO ČR v Praze.
Na konferenci se setkají zástupci vysokých škol, veřejné správy a zástupci významných podniků Zlínského kraje.
Přihlašovaná témata ve formě prezentace empirických výzkumů, případových studií, analýzy a zhodnocení zkušeností a diskusních příspěvků by měla být zaměřena na následující problémy:
- Agresivita na trhu a agresivní konkurence
- Aliance mezi podniky jako nástroj posílení jejich konkurenční schopnosti
- Cíle podniku v podmínkách hospodářské soutěže a konkurence
- Competitive Intelligence
- Faktory ovlivňující podnikání v cestovním ruchu
- Informační systémy
- Infrastruktura zlínského kraje jako podmínka rozvoje podnikání
- Internacionální management a marketing na podporu konkurenčních výhod
- Komparace konkurence v podnicích, organizacích a institucích
- Koncepce marketingové teorie konkurence
- Konkurenční strategie - význam, úloha a místo v podnikové strategii
- Komunikace jako faktor konkurenční schopnosti
- Komunikace jako prevence krize a podpora konkurenční schopnosti
- Makroekonomické a mikroekonomické pojetí konkurence
- Konkurenční schopnost: pojetí, prostředky a ukazatele, metody dosahování
- Konkurenční schopnost: vnitřní a vnější faktory
- Konkurenční schopnost na zahraničních trzích
- Konkurenční výhoda: druhy, prostředky dosahování, strategie a taktika využívání zkušenosti z vlastního podniku
- Úloha veřejné správy na rozvoj podnikatelské činnosti ve Zlínské kraji
- Podmínky dosahování konkurenčních výhod ve Zlínském kraji
- Podpora konkurenční schopnosti malých a středních podniků za strany Evropské unie
- Pojetí konkurence a hospodářské soutěž - význam správného pojetí
- Poznávaní konkurence
- Stav a záměry vytváření příznivých podmínek pro efektivní konkurenční schopnost ve Zlínském regionu
- Vliv konkurence na rozvoj podnikatelské činnosti
- Výzkum konkurenční schopností podniků ve Zlínském kraji
- Výzkumy a jejich výsledky v podnicích mimo Zlínský region
- Úloha nového marketingu v dosahování konkurenčních výhod
- Úloha veřejné správy
- Vliv efektivního PR na konkurenční vztahy podniku
- Znalosti jako faktor konkurenční schopnosti
Další informace o konferenci můžete získat ZDE.
17.03.2004 - Vratislav Kozák