Exact Synergy Enterprise: Řešení pro manažery v první linii
V páté části seriálu Informační systémy pro české podniky opět představíme netradiční softwarové řešení, tentokrát půjde o Exact Synergy Enterprise. Tento informační systém je natolik unikátní, že jej nelze zařadit do žádné ze známých kategorií podnikového softwaru. Není primárně určen k integraci a řízení ekonomiky, výroby a dalších interních procesů, jako ERP systémy. Nepatří ani do světa CRM, který svou funkčností výrazně přerůstá. Podívejme se, k čemu a jak lze toto softwarové řešení využít a jakým typům organizací a uživatelů může přinést největší užitek.9. Přínosy a rizika Exact Synergy Enterprise
Přínosy a rizika z pohledu manažerů uživatelské organizace
Přínosy pro vrcholové vedení a strategické řízení organizace
- Celostní pohled na firmu jako celek a komplexní přehled o jejím fungování.
- Možnost promítání celkové strategie a strategických cílů do podnikových procesů a činností.
- Zpětná vazba v podobě reportingu a analytických výstupů.
- Možnost definování KPI (Key Performance Indicators) a řízení dle měřitelných cílů.
- Výrazné zvýšení produktivity práce a rychlá návratnost investice.
- Zvýšení výkonnosti podniku jako celku a zvyšování jeho hodnoty posilováním znalostní báze.
Přínosy pro finančního ředitele a finanční oddělení
- Komplexní přehled o finančním zdraví společnosti.
- Možnost komparace plánu se skutečností, vývoje financí v různých obdobích, pobočkách firmy atd.
- Kontrola nad všemi procesy toku finančních dokumentů (schvalování a zpracování faktur, požadavky na nákup jejich schvalování, realizace zaúčtování atd.).
- Konsolidace finančních výsledků z poboček na úroveň vedení společnosti a zpět na pobočky.
- Sledování plnění jednotlivých zakázek projektů z hlediska plánovaného cash-flow a profitability.
- Propracovaný systém všech dokladů a smluv s řízenými přístupy (Document Management System).
Přínosy pro obchodního ředitele a obchodní oddělení
- Možnost analýzy a plánování obchodu, včetně online predikce prodejů na dané časové období dle nejrůznějších parametrů.
- Automatizace obchodního cyklu, zjednodušení a zprůhlednění všech toků v rámci obchodu.
- Měřitelnost aktivit obchodníků na základě tvrdých metrik.
- Možnost aktivního zapojení zákazníků a partnerů do obchodního cyklu v rámci elektronicky řízených procesů.
- Souhrnné informace o plnění plánu s možností dohledat detailní údaje.
Přínosy pro marketingového ředitele a marketingové oddělení
- Podpora marketingových aktivit, např. formou pasivního telemarketingu.
- Možnost cílených marketingových kampaní, včetně hromadné e-mailové korespondence.
- Práce s potenciálními zákazníky, možnost segmentace pomocí mnoha segmentačních kritérií.
- Vyhodnocování a analýza stávajících zákazníků včetně nástrojů pro průzkumy spokojenosti.
Přínosy pro personálního ředitele a oddělení personalistiky
- Komplexní kontrola nad všemi procesy v oblasti lidských zdrojů.
- Aktivní zapojení zaměstnanců do realizace procesů v oblasti lidských zdrojů.
- Možnost vytváření požadavků, evidence a vyhodnocování školení, zkoušek a certifikací.
- Dynamická evidence přiděleného majetku, dokumentů, dovolených, benefitů apod.
- Možnosti e-learningu, vyhodnocení testů, automatická vazba na kartu zaměstnance.
- Zautomatizovaný proces náboru a práce s potenciálními zaměstnanci, kteří mají možnost vstoupit do systému a procesů společnosti (jimi zaslané CV a další informace se tak mohou objevit ve frontě úkolů ke zpracování).
Přínosy pro management kvality
- Propracovaný dynamický systém evidence, řízení dokumentů a směrnic.
- Snadné přiřazení metodiky či směrnice konkrétnímu procesu (služební cesta, interní nákup apod.), tzv. tracking.
- Zajištění souladu probíhajících procesů s jejich definicemi dle norem kvality ISO 900x.
- Jakákoliv změna se promítne od všech dokumentů a automaticky upozorní všechny zainteresované.
- Efektivní správa stížností a reklamací.
Přínosy pro vedoucího projektů
- Centralizace veškerých údajů o projektech.
- Plánování zdrojů na projekt.
- Evidence úkolů a dokumentů souvisejících s projektem.
- Vyhodnocování SLA nad projektem.
- Vyhodnocování finančního plánu a skutečnosti.
Rizika a podmínky úspěšné implementace a provozu
- Implementace může být úspěšná pouze tehdy, má-li na ní eminentní zájem management, který ji podporuje a aktivně se na ní podílí.
- Úspěšná implementace je podmíněna vysokou úrovní podnikové kultury v organizaci.
- Implementace a následné efektivní využívání aplikace vyžaduje aktivní přístup všech uživatelů na všech pozicích, zejména při naplňování daty a využívání aplikace při každodenní práci (nevytváření paralelních struktur).
- Implementace nesmí být delegována výhradně na nižší organizační složky, popř. IT management – rizikem je technologické pojetí projektu.
- Aplikace není určena organizacím s menším předpokládaným počtem uživatelů jak 50. Maximální efekt přináší především ve velkých nadnárodních organizacích.
- Aplikace vyžaduje kvalitní a motivované pracovníky, kteří ji budou chápat jako nástroj pro zlepšení vlastní práce i efektivity celé organizace.
24.08.2008 - Petr Sodomka