Karat: Odborník na logistiku v průmyslu i obchodu

Informační systém Karat je významný český ERP produkt, který nachází dobré uplatnění v mnoha různých odvětvích, a to jak u výrobních, tak obchodních i servisních organizací. Rozsah funkcionality, možnosti uživatelského přizpůsobení, otevřenost a robustnost architektury z něj činí významného konkurenta pro všechna špičková ERP řešení na českém i slovenském trhu, zvláště pak v segmentu středně velkých a velkých podniků. V pořadí osmý díl našeho seriálu budeme věnovat právě tomuto informačnímu systému, přičemž se podrobně zaměříme na představení jeho možností v oblasti řízení nákupní a prodejní logistiky.

6. Obchodní model dodávky, implementační a servisní služby

Obchodní model a implementační partneři

Informační systém Karat lze pořídit buď přímo od jeho výrobce, společnosti Karat Software, nebo také od partnerských organizací. Ty působí na trhu v roli obchodní, implementační nebo rovněž jako spolutvůrci systému (hybridní obchodní model). Status a schopnosti partnerů výrobce přísně a pravidelně prověřuje v rámci certifikačního procesu. Zkoumá především, do jaké míry je partnerská organizace schopna realizovat implementaci samostatně bez podpory výrobce, jaké certifikáty a v jakých oblastech získali její pracovníci a zda jsou její týmy konzultantů schopny poskytnout zákazníkům komplexní péči.

Karat Software napomáhá odbornému růstu svých partnerských organizací celou řadou opatření, která za posledních pět let získala podobu systémového programu. V jeho rámci výrobce investuje nemalé prostředky do vzdělávání a školení partnerů, odborné pomoci (mentorování), lokálních marketingových a grantových programů na podporu činnosti partnerské organizace a centrální asistenční služby v podobě Karat Assistance.

Implementace a obvyklý postup při realizaci projektu

Implementace systému Karat probíhá v několika standardizovaných fázích. Ty jsou definovány v rámci implementační metodologie, a to následovně:

Servisní služby

Servisní služby k informačnímu systému Karat jsou poskytovány v režimu šestiměsíční záruky k standardnímu řešení a smlouvy o technické podpoře. Tato smlouva poskytuje garanci funkčnosti systému, update legislativních změn, hotline, reakční dobu servisního zásahu do 72 hodin, podporu asistenční služby Karat Assistance a některé další náležitosti.

Smlouva o technické podpoře v podstatě prodlužuje záruku o dalších 12 měsíců. Standardní plnění poskytované v rámci této smlouvy lze samozřejmě upravovat podle požadavků klienta. Např. dobu reakce zásahu (čas mezi přijetím požadavku na servisní zásah a začátkem poskytování podpory) je možné zkrátit až na 24 hodin.

Na závěr se podívejme, co nabízí již několikrát zmíněná služba Karat Assistance. Tato služba je v podstatě výsledkem budování podnikového intranetu společnosti Karat Software, který byl postupně zpřístupněn zákazníkům a partnerům. Nyní představuje nejen důležitý komunikační kanál, ale také nositele znalostní báze rozvíjené zúčastněnými skupinami uživatelů.

Organizace užívající informační systém Karat mají díky této asistenční službě k dispozici centralizovanou podporu v oblasti servisu, poradenství a aktualizace softwaru. Mohou prostřednictvím webového rozhraní zadávat požadavky a průběžně sledovat stav jejich realizace. K dispozici je jim také historie dříve řešených problémů.

Karat Software nezůstává pouze u poskytování standardních služeb. Nabízí také řadu dodatečných služeb, zejména v oblasti informačních technologií, jako jsou vstupní analýzy technického vybavení a návrhy na jeho modernizaci, návrhy, projektování a realizace datových sítí, servis a profylaxi výpočetní techniky, vzdálenou správu systémů, budování intranetu, extranetu apod.


03.05.2009 - Petr Sodomka, Hana Klčová