Microsoft Dynamics NAV v distribuci inzertních časopisů Případová studie popisuje nasazení ERP systému Microsoft Dynamics NAV ve společnosti EastMedia. Dynamics NAV zajišťuje veškeré jeji obchodní procesy s následnou analýzou dat a sledování distribuce časopisů pomocí laserových terminálů. Tím pomáhá zefektivnit práci při veškerých obchodních a distribučních operacích. Situace EastMedia je středně velká vydavatelsko distribuční společnost působící v následujících zemích: Česku, Slovensku, Polsku, Maďarsku a Francii. Zabývá se vydavatelskou a distribuční činností inzertního časopisu Mag Real, který se specializuje na nákup a prodej realit. Vedení společnosti EastMedia se rozhodlo změnit podnikové řešení, a tím zlepšit služby, které poskytuje svým zákazníkům a také zvýšit efektivitu práce při sledování pohybu časopisů na jednotlivých distribučních místech. K dalším požadavkům patřilo sjednocení systémů v rámci celé společnosti a posílení jeho stability, která umožní takřka neomezený růst a rozvoj i do dalších zemí. Jedním z nejdůležitějších požadavků bylo propojení laserových terminálů s nově zaváděným podnikovým řešením. Ve společnosti byla pro řízení procesů používána jedna zastaralá aplikace, která nebyla dostatečně flexibilní, pokud se jednalo o její úpravy a změny. Účetní agendu vedla doposud společnost EastMedia u externí účetní firmy. K problémům docházelo zejména při tvorbě dokladů, které se musely vždy vytvářet dvakrát. Nejdříve ve formě Microsoft Excel ve společnosti EastMedia a následně v externím účetnictví. Obchodní cíle Na nové řešení byly kladeny následující požadavky:
Řešení Společnost EastMedia si vybrala pro nové podnikové řešení systém Microsoft Dynamics NAV. Následné kroky probíhaly v rámci implementační metodologie OnTarget (metodika používaná při implementacích informačního systému Microsoft Dynamics NAV). Tyto kroky směřovaly k nastavení systému, provedení potřebných úprav systému a jejich testování, zaškolení uživatelů a v konečné fázi ke zdárnému převodu dat z původního systému a uvedení nového systému do "ostrého provozu". Fáze projektu listopad 2005 - první fází projektu, která trvala čtrnáct dní, byla podrobná analýza požadavků zákazníka. Vyústila do návrhu budoucí architektury a funkčnosti řešení na bázi Microsoft Dynamics NAV. Společnost EastMedia využívá moduly Finance, Prodej a marketing, Nákup, Sklad, Zdroje a Dlouhodobý majetek. Nadstavbovými moduly pak jsou: Distribuce a komunikace s laserovými terminály. Systém používá v současné době 5 uživatelů, v blízké budoucnosti se plánuje začlenění dalších třech evropských firem a nárůst uživatelů na 20. Připojení poboček bude probíhat pomocí terminálu. V těchto dnech ukončila implementaci podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV slovenská pobočka, společnost Slomedia. Tato pobočka je zařazena do jedné společné databáze informačního systému, který respektuje požadavky odlišných legislativ České a Slovenské republiky. Společnost získala podnikové řešení, které je schopno přesně sledovat jednotlivé pohyby časopisů na daných distribučních místech a také datumy s časy, kdy se pracovník na distribučním místě pohyboval. Pro možnost tohoto sledování byly na veškeré skladové operace zavedeny čárové kódy a mobilní laserové terminály. Nové podnikové řešení je tak přímo provázáno s distribučním modulem, který byl vyvinut v rámci implementace systému na základě požadavků zákazníka přímo v Microsoft Dynamics NAV. Distribuční modul je rozdělen do následujících integrovaných částí:
Distribuční modul také slouží ke zprůhlednění a k odstranění časových ztrát distributorů při rozvážení časopisů na jednotlivá distribuční místa. Spolupráce mezi dodavatelem řešení, firmou Axiom SW a společností EastMedia, nadále probíhá na úrovni konzultací. Přínosy Mezi hlavní přínosy projektu patří:
09.08.2006 - Ludmila Bittnerová - četlo 25826 čtenářů.
|
|