Money S5: Kvalitativní skok pro malé a středně velké podniky Třetí díl seriálu Informační systémy pro české podniky věnujeme představení technologicky zcela nové verze podnikového informačního systému Money S5, jehož doménou je řízení ekonomických a logistických procesů firmy. Zaměříme se především na popis klíčových funkcionalit, které najdou uplatnění zejména v maloobchodních, velkoobchodních a servisních organizacích. Na konkrétních příkladech si ukážeme novinky zakomponované v tomto systému, které ocení jak běžní uživatelé, tak jeho správci. Obchodní model a implementační partneři
Implementaci Money S5 v současnosti zajišťují certifikovaní implementačních partneři v Praze, Brně, Třebíči, Hradci Králové, Plzni, Svitavách, Bratislavě a Prešově. Uchazeči procházejí podrobným školením a musí úspěšně absolvovat náročné zkoušky.
Obchodní model pro distribuci Money S5 je ve srovnání s S3 hybridní. Zákazník tedy může volit implementační a servisní služby buď přímo od Cígler Software, nebo od implementačního partnera, který může být blíže jeho lokalitě či poskytovat nadstandardní služby. Výrobce systému přitom garantuje dohled a vstup do případných konfliktních vztahů, které by mohly vzniknout při komunikaci zákazníka s partnerem.
Martin Cígler přednesl při představení Money S5 jasnou vizi, jak by měla být partnerská síť řízena: "Při budování partnerské sítě postupujeme odlišně od většiny ostatních dodavatelů. Našim cílem není mít sto partnerů, ale jen tolik partnerů, kolika odpovídá velikost trhu, aby dosáhli dostatečných výnosů z prodeje Money S5 – jen ti mají následně dostatečné zdroje na kvalitní konzultanty a odvádějí u zákazníků výborné služby. Snažíme se partnerům maximálně pomáhat a i řešit konflikty, potkají-li se např. ve výběrových řízeních. Usměrňujeme a řídíme tvorbu obecných Add-On (doplňkových) modulů, zabezpečujeme jejich prodej přes další partnery. Nedílnou součástí budování partnerské sítě je vytvoření systému pravidelného vzdělávání. Naše zkušenosti ukazují, že největší problém u zákazníka způsobuje nekvalifikovaný partner, který je buď neznalý, nebo slibuje nemožné věci. Chceme tak předejít stížnostem a špatným referencím zákazníků. Důraz proto budeme klást také na sledování kvality práce partnerů, plnění smluvních vztahů a použitých metodik."
Koupě i pronájem
Zákazníci mohou systém Money S5 buď koupit, nebo si ho pronajmout. Typický klient Money S5, který využívá systém s cca 10 uživateli, zaplatí za systém řádově 200–300 tisíc Kč. Outsourcing systému je určen spíše pro větší společnosti, které z jakýchkoliv důvodů upřednostňují tento způsob provozu systému.
Pokud se zákazník rozhodne pro pronájem, má možnost využít služeb již osvědčených poskytovatelů u verze S3, jako jsou společnosti Consulta Invest nebo System4U. Consulta Invest z Prahy je i auditorskou společností, která paralelně poskytuje také účetní služby a sama S5 rutinně používá. Zákazníci využitím jejich služeb mohou získat významný synergický efekt ze spolupráce.
Servisní služby pod kontrolou
Servis k systému Money S5 zajišťuje zvolený implementační partner. Zákazník platí servisní poplatek (maintenance) ve výši 15 % z ceny licence ročně, a to od okamžiku převzetí systému. V ceně je zahrnut např. přímý telefonní kontakt na servisního pracovníka, automatická webová aktualizace nebo zasílání CD. Pokud uživatel nezaplatí servisní poplatek, systém sice zůstane nadále v chodu, neumožní ale aktualizaci.
Money S5 má licenční číslo, které je vázané ke konkrétnímu zákazníkovi. K tomuto číslu je vztaženo více sublicenčních čísel, které popisují funkčnosti a moduly obsažené v systému. Zákazník přitom dostává dokument, v němž je popsána funkcionalita, kterou zakoupil se systémem.
Oproti konkurenčním informačním systémům je u Money S5 jednodušeji řešena problematika updatu a upgradu. Díky oddělenému jádru systému a navenek definovanému rozhraní objektů pro třetí stranu probíhá aktualizace bez větších problémů. Při vydání nové verze se tedy obnoví jádro, do něhož nikdo nevstupuje a nemůže jej změnit. Díky rozhraní pak celý systém běží řádně dál.
Aktualizace Money S5 včetně změny tabulek funguje podobně jako u operačního systému Windows – prostřednictvím automatické aktualizace. Pokud replikační server zjistí, že je vydaná nová verze na webu, podívá se, zda zákazník uhradil Aktualizaci, a automaticky stáhne aktualizační soubor z webu. Po stažení a odsouhlasení se provede replikace, automaticky se aktualizují všechny stanice a systém zůstává nadále v chodu.
Poskytování záručních služeb
Pokud systém S5 implementuje společnost Cígler Software, poskytuje záruku na systém a produkt. V případě implementace partnery je smluvně záruka rozdělena na partnera a výrobce softwaru. Partneři mají k dispozici standardní servisní smlouvu Cígler Software, mohou si však se zákazníkem uzavřít zvláštní podmínky – např. příplatky za zásahy do 3 hodin. Každý klient má tedy možnost zvolit servisní smlouvu, kde je individuálně nastavený počet hodin a paušální sazba. Cena za hodinu práce je taktéž věcí partnera a není striktně určena. SLA (Service Level Agreement) je tedy dodatek k servisní smlouvě.
V rámci servisní smlouvy jsou definovány také postupy pro změnu partnera. Zákazník může požádat o jiného partnera či přímo o podporu společnosti Cígler Software.
Školení zaměstnanců zákazníka pro Money S5 bývá standardně již součástí a v ceně implementace, popř. je možné si jej kdykoliv objednat – a to ať už jako standardně pořádané kurzy, či individuální školení "na míru". Pokud zákazník pravidelně platí Aktualizaci, prodlužuje se mu automaticky záruka do konce zaplaceného období. Pokud Aktualizaci nehradí, může si služby u Cígler Software objednat za standardních ceníkových podmínek. Pokud ale servisní zásah (např. při změně legislativy) vyžaduje i novější verzi programu, zákazník musí částku za aktualizaci doplatit zpětně.
14.01.2008 - Hana Klčová - četlo 165699 čtenářů.
|
|