Diskuze

Exact Synergy Enterprise: Řešení pro manažery v první linii

V páté části seriálu Informační systémy pro české podniky opět představíme netradiční softwarové řešení, tentokrát půjde o Exact Synergy Enterprise. Tento informační systém je natolik unikátní, že jej nelze zařadit do žádné ze známých kategorií podnikového softwaru. Není primárně určen k integraci a řízení ekonomiky, výroby a dalších interních procesů, jako ERP systémy. Nepatří ani do světa CRM, který svou funkčností výrazně přerůstá. Podívejme se, k čemu a jak lze toto softwarové řešení využít a jakým typům organizací a uživatelů může přinést největší užitek.
  Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení Exact Software a jeho produktového portfolia ... (24.08.2008)
  2. Exact Synergy Enterprise a jeho koncepce ... (24.08.2008)
  3. Uživatelské rozhraní a přizpůsobivost systému ... (24.08.2008)
  4. Workflow a řízení dokumentů ... (24.08.2008)
  5. Řízení vztahů se zákazníky, nákupu a prodeje ... (24.08.2008)
  6. Finance, reporting a kontrolní mechanismy ... (24.08.2008)
  7. Řízení lidských zdrojů ... (24.08.2008)
  8. Řízení projektů ... (24.08.2008)
  9. Přínosy a rizika Exact Synergy Enterprise ... (24.08.2008)

Informace na dosah z jednoho místa

Práce s projekty v Exact Synergy Enterprise představuje jednoduchý způsob, jak získat přístup k různým údajům z jediného místa. Projektem se přitom myslí dočasná činnost prováděná za účelem dosažení konkrétního cíle. Součástí projektu v Exact Synergy Enterprise jsou vedoucí a členové týmu, finanční prostředky vyčleněné na jeho realizaci, časový harmonogram a případně další zdroje.

Existuje celá řada činitelů, kteří ovlivňují úspěšné provedení projektu. Jedním z klíčových faktorů je schopnost všech členů týmu sdílet informace přesně a včas, jednoduše plánovat, organizovat, uskutečňovat a kontrolovat naplánované činnosti. V tomto ohledu poskytuje aplikace Exact Synergy Enterprise vynikající možnosti, zejména díky propojování všech typů potřebných údajů včetně dokumentů a informací o procesech. Navíc, stejně jako v jiných procesních oblastech, centralizuje veškeré informace o projektech na jednom místě, čímž jsou pro uživatele snadno dostupné a umožňují práci realizačním týmům na dálku, např. v rámci celé korporace dislokované po celém světě. Funkcionalita z této oblasti je soustředěna do modulu Projekty. V tomto modulu lze vytvářet základní projekty a podprojekty, definovat pro ně rozpočty, přidělovat je odpovědným manažerům, určovat realizační týmy a rozsah jejich pracovní náplně. Finanční řízení projektů zahrnuje evidenci přijatých a vytváření vydaných faktur, sledování a vyhodnocování aktuálních nákladů a výnosů. Řízení projektů se samozřejmě neobejde ani bez komplexního plánování využití disponibilních zdrojů.

Příklad: Jak pracovat s projektem v Exact Synergy Enterprise

Předpokládejme, že vaše společnost chce prezentovat nové výrobky na mezinárodním veletrhu. Veletrh se uskuteční za tři měsíce. Cílem odpovědných manažerů je zorganizovat všechny činnosti nejlepším možným způsobem, aniž by nad jejich realizací ztratili kontrolu. Je třeba zabezpečit všechny nutné náležitosti, jako jsou výstavní stánek, prostory pro pořádání workshopů, marketingové materiály, pozvánky apod. Do přípravy veletrhu jsou navíc zapojeni nejen zaměstnanci, ale i obchodní partneři, z čehož vyplývá, že struktura činnosti bude složitější, než obvykle. Proto je třeba celou akci pečlivě naplánovat a operativně uřídit.

Obr. 13: Karta založeného projektu
(Klikněte na obrázek pro zvětšení)


Aby bylo možné vytvořit struktury činností, je třeba nejdříve založit projekt. Vedoucí pracovníci totiž potřebují mít jednotný centralizovaný pohled na celou přípravu a realizaci. Po založení projektu v Exact Synergy Enterprise do něj pověřený manažer začne přidávat členy týmu za firmu i partnerské organizace a potřebnou dokumentaci. Nakonec začne registrovat činnosti a přidělovat jim odpovědné osoby. Za tímto účelem vytvoří požadavky na kartě projektu. Označí je jako kontrolované úkoly a vloží do workflow příslušným členům projektového týmu.

Obr. 14: Přehled vytvořených požadavků v rámci časového harmonogramu projektu
(Klikněte na obrázek pro zvětšení)



Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení Exact Software a jeho produktového portfolia ... (24.08.2008)
  2. Exact Synergy Enterprise a jeho koncepce ... (24.08.2008)
  3. Uživatelské rozhraní a přizpůsobivost systému ... (24.08.2008)
  4. Workflow a řízení dokumentů ... (24.08.2008)
  5. Řízení vztahů se zákazníky, nákupu a prodeje ... (24.08.2008)
  6. Finance, reporting a kontrolní mechanismy ... (24.08.2008)
  7. Řízení lidských zdrojů ... (24.08.2008)
  8. Řízení projektů ... (24.08.2008)
  9. Přínosy a rizika Exact Synergy Enterprise ... (24.08.2008)

24.08.2008 - Petr Sodomka - četlo 153071 čtenářů.

[ Zpět ]


Tento článek ješte není ohodnocen.Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
Verze pro tisk

Jméno
E-mail
Opište kód :    
Text
*)
   
Odkazy - pravý sloupec


  • Odběr novinek
  • Partneři webu:




  •  
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. SystemOnLine.cz:

    2. Přehledy informačních systémů 

      ERP systémy
       

      Plánování a řízení výroby
       

    3. ČSSI
    4. SSSI
    5. VUT v Brně
    6. Systemonline.cz
    7. Výzkum a vývoj v ČR
    8. ICT unie
    9. Cacio
    10. Živě
    11. Lupa
    12. AKA-MONITOR
    13. Jiko Blog
    14. Databázový svět
    15. destinationCRM.com
    16. MyCustomer.com
    17. ZDNet
    18. Nucleus Research
    19. ComputerWeekly.com
    20. IDC
    21. Gartner
    22. Deloitte
    23. Accenture
    24. Capgemini
    25. CIO
    26. Forrester Research
    27. Aberdeen Group
    28. Archiv: