Exact Synergy Enterprise: Řešení pro manažery v první linii
VpátéčástiseriáluInformačnísystémypročesképodnikyopětpředstavímenetradičnísoftwarovéřešení,tentokrátpůjdeoExactSynergyEnterprise.Tentoinformačnísystémjenatolikunikátní,žejejnelzezařaditdožádnézeznámýchkategoriípodnikovéhosoftwaru.Neníprimárněurčenkintegraciařízeníekonomiky,výrobyadalšíchinterníchprocesů,jakoERPsystémy.NepatříanidosvětaCRM,kterýsvoufunkčnostívýrazněpřerůstá.Podívejmese,kčemuajaklzetotosoftwarovéřešenívyužítajakýmtypůmorganizacíauživatelůmůžepřinéstnejvětšíužitek. Podkapitoly seriálu
Přínosy a rizika z pohledu manažerů uživatelské organizace
Přínosy pro vrcholové vedení a strategické řízení organizace
Celostní pohled na firmu jako celek a komplexní přehled o jejím fungování.
Možnost promítání celkové strategie a strategických cílů do podnikových procesů a činností.
Zpětná vazba v podobě reportingu a analytických výstupů.
Možnost definování KPI (Key Performance Indicators) a řízení dle měřitelných cílů.
Výrazné zvýšení produktivity práce a rychlá návratnost investice.
Zvýšení výkonnosti podniku jako celku a zvyšování jeho hodnoty posilováním znalostní báze.
Přínosy pro finančního ředitele a finanční oddělení
Komplexní přehled o finančním zdraví společnosti.
Možnost komparace plánu se skutečností, vývoje financí v různých obdobích, pobočkách firmy atd.
Kontrola nad všemi procesy toku finančních dokumentů (schvalování a zpracování faktur, požadavky na nákup jejich schvalování, realizace zaúčtování atd.).
Konsolidace finančních výsledků z poboček na úroveň vedení společnosti a zpět na pobočky.
Sledování plnění jednotlivých zakázek projektů z hlediska plánovaného cash-flow a profitability.
Propracovaný systém všech dokladů a smluv s řízenými přístupy (Document Management System).
Přínosy pro obchodního ředitele a obchodní oddělení
Možnost analýzy a plánování obchodu, včetně online predikce prodejů na dané časové období dle nejrůznějších parametrů.
Automatizace obchodního cyklu, zjednodušení a zprůhlednění všech toků v rámci obchodu.
Měřitelnost aktivit obchodníků na základě tvrdých metrik.
Možnost aktivního zapojení zákazníků a partnerů do obchodního cyklu v rámci elektronicky řízených procesů.
Souhrnné informace o plnění plánu s možností dohledat detailní údaje.
Přínosy pro marketingového ředitele a marketingové oddělení
Podpora marketingových aktivit, např. formou pasivního telemarketingu.
Možnost cílených marketingových kampaní, včetně hromadné e-mailové korespondence.
Práce s potenciálními zákazníky, možnost segmentace pomocí mnoha segmentačních kritérií.
Vyhodnocování a analýza stávajících zákazníků včetně nástrojů pro průzkumy spokojenosti.
Přínosy pro personálního ředitele a oddělení personalistiky
Komplexní kontrola nad všemi procesy v oblasti lidských zdrojů.
Aktivní zapojení zaměstnanců do realizace procesů v oblasti lidských zdrojů.
Možnost vytváření požadavků, evidence a vyhodnocování školení, zkoušek a certifikací.
Dynamická evidence přiděleného majetku, dokumentů, dovolených, benefitů apod.
Možnosti e-learningu, vyhodnocení testů, automatická vazba na kartu zaměstnance.
Zautomatizovaný proces náboru a práce s potenciálními zaměstnanci, kteří mají možnost vstoupit do systému a procesů společnosti (jimi zaslané CV a další informace se tak mohou objevit ve frontě úkolů ke zpracování).
Přínosy pro management kvality
Propracovaný dynamický systém evidence, řízení dokumentů a směrnic.
Snadné přiřazení metodiky či směrnice konkrétnímu procesu (služební cesta, interní nákup apod.), tzv. tracking.
Zajištění souladu probíhajících procesů s jejich definicemi dle norem kvality ISO 900x.
Jakákoliv změna se promítne od všech dokumentů a automaticky upozorní všechny zainteresované.
Efektivní správa stížností a reklamací.
Přínosy pro vedoucího projektů
Centralizace veškerých údajů o projektech.
Plánování zdrojů na projekt.
Evidence úkolů a dokumentů souvisejících s projektem.
Vyhodnocování SLA nad projektem.
Vyhodnocování finančního plánu a skutečnosti.
Rizika a podmínky úspěšné implementace a provozu
Implementace může být úspěšná pouze tehdy, má-li na ní eminentní zájem management, který ji podporuje a aktivně se na ní podílí.
Úspěšná implementace je podmíněna vysokou úrovní podnikové kultury v organizaci.
Implementace a následné efektivní využívání aplikace vyžaduje aktivní přístup všech uživatelů na všech pozicích, zejména při naplňování daty a využívání aplikace při každodenní práci (nevytváření paralelních struktur).
Implementace nesmí být delegována výhradně na nižší organizační složky, popř. IT management – rizikem je technologické pojetí projektu.
Aplikace není určena organizacím s menším předpokládaným počtem uživatelů jak 50. Maximální efekt přináší především ve velkých nadnárodních organizacích.
Aplikace vyžaduje kvalitní a motivované pracovníky, kteří ji budou chápat jako nástroj pro zlepšení vlastní práce i efektivity celé organizace.