Nad konferencí převzal záštitu rektor Univerzity Tomáše Bati, prof. Ing. Petr Sáha, CSc. a děkan Fakulty managementu a ekonomiky, doc. PhDr. Vnislav Nováček, CSc.
Konferenci pořádají:
Ústav managementu Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Institut fűr Betriebswirtschaftslehre des Aussenhandels, Wirtschaftsuniversität Wien
Centrum ďalšieho vzdelávania Ekonomickej univerzity v Bratislave
Zlínský kraj
Konference se koná 28. a 29. dubna 2004 v prostorách Auly Academia Centra, na Univerzitě Tomáše Bati, ulice Mostní 5139, ve Zlíně.
Na konferenci budou prezentovány výsledky výzkumů realizovaných Institutem podnikového hospodářství a marketingu Ekonomické univerzity ve Vídni a Ústavu managementu FaME, UTB ve Zlíně v rámci programu Aktion a výzkumného záměru MŠMT ČR a MPO ČR v Praze.
Na konferenci se setkají zástupci vysokých škol, veřejné správy a zástupci významných podniků Zlínského kraje.
Přihlašovaná témata ve formě prezentace empirických výzkumů, případových studií, analýzy a zhodnocení zkušeností a diskusních příspěvků by měla být zaměřena na následující problémy:
Agresivita na trhu a agresivní konkurence
Aliance mezi podniky jako nástroj posílení jejich konkurenční schopnosti
Cíle podniku v podmínkách hospodářské soutěže a konkurence
Competitive Intelligence
Faktory ovlivňující podnikání v cestovním ruchu
Informační systémy
Infrastruktura zlínského kraje jako podmínka rozvoje podnikání
Internacionální management a marketing na podporu konkurenčních výhod
Komparace konkurence v podnicích, organizacích a institucích
Koncepce marketingové teorie konkurence
Konkurenční strategie - význam, úloha a místo v podnikové strategii
Komunikace jako faktor konkurenční schopnosti
Komunikace jako prevence krize a podpora konkurenční schopnosti
Makroekonomické a mikroekonomické pojetí konkurence
Konkurenční schopnost: pojetí, prostředky a ukazatele, metody dosahování
Konkurenční schopnost: vnitřní a vnější faktory
Konkurenční schopnost na zahraničních trzích
Konkurenční výhoda: druhy, prostředky dosahování, strategie a taktika využívání zkušenosti z vlastního podniku
Úloha veřejné správy na rozvoj podnikatelské činnosti ve Zlínské kraji
Podmínky dosahování konkurenčních výhod ve Zlínském kraji
Podpora konkurenční schopnosti malých a středních podniků za strany Evropské unie
Pojetí konkurence a hospodářské soutěž - význam správného pojetí
Poznávaní konkurence
Stav a záměry vytváření příznivých podmínek pro efektivní konkurenční schopnost ve Zlínském regionu
Vliv konkurence na rozvoj podnikatelské činnosti
Výzkum konkurenční schopností podniků ve Zlínském kraji
Výzkumy a jejich výsledky v podnicích mimo Zlínský region
Úloha nového marketingu v dosahování konkurenčních výhod