Diskuze

Karat: Odborník na logistiku v průmyslu i obchodu

Informační systém Karat je významný český ERP produkt, který nachází dobré uplatnění v mnoha různých odvětvích, a to jak u výrobních, tak obchodních i servisních organizací. Rozsah funkcionality, možnosti uživatelského přizpůsobení, otevřenost a robustnost architektury z něj činí významného konkurenta pro všechna špičková ERP řešení na českém i slovenském trhu, zvláště pak v segmentu středně velkých a velkých podniků. V pořadí osmý díl našeho seriálu budeme věnovat právě tomuto informačnímu systému, přičemž se podrobně zaměříme na představení jeho možností v oblasti řízení nákupní a prodejní logistiky.
  Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení Karat Software a jeho produktového portfolia ... (03.05.2009)
  2. Celková koncepce systému a použité technologie ... (03.05.2009)
  3. Základní funkcionalita a moduly systému ... (03.05.2009)
  4. Řízení nákupu a související podpůrné procesy ... (03.05.2009)
  5. Řízení prodeje a související podpůrné procesy ... (03.05.2009)
  6. Obchodní model dodávky, implementační a servisní služby ... (03.05.2009)

Základní charakteristika výrobce, jeho produktů a zákazníků

Akciová společnost Karat Software zahájila svou činnost na českém trhu již v roce 1990. V širší povědomí odborné veřejnosti vešla po názvem I.F.T. Progres, v roce 2006 pak změnila název na Karat Software. V současné době (2009) působí společnost také na Slovensku, v obou republikách využívá vlastní zastoupení i síť partnerů.

Stěžejní činností společnosti je vývoj, implementace a správa informačních systémů. Za tímto účelem Karat Software zaměstnává v ČR i SR celkem 100 pracovníků. Společně s partnerskými organizacemi disponuje více jak 70 odbornými konzultanty k systému Karat. Všichni společně pečují o cca 600 klientských organizací (z toho již téměř 300 používá informační systém Karat) a více jak 3 700 uživatelů. Za více jak 18letou historii firmy bylo úspěšně zrealizováno více než 2 000 implementačních a inovačních projektů.

V současnosti Karat Software vyvíjí a implementuje informační systém Karat a udržuje podporu pro systém ISO. ISO představuje jednoduché řešení určené malým organizacím pro vedení ekonomické, skladové, personální, obchodní agendy. Vzhledem k tomu, že je vyvinuto na platformě FoxPro, nemůže poskytnout odpovídající vlastnosti větším společnostem a nemůže být také dále rozvíjeno v robustnější produkt určený pro současnou práci více uživatelů.

Karat představuje plnohodnotné ERP řešení určené středně velkým a velkým organizacím, které řadíme do kategorie All-in-One. Dokáže integrovat a funkčně pokrýt nejen všechny klíčové interní procesy – ekonomiku, personalistiku, výrobu a logistiku, ale také externí procesy, jako jsou řízení vztahů se zákazníky, elektronické obchodování apod. Karat disponuje rovněž funkcionalitou, která není pro tuzemské produkty zcela běžná, jako je modul pro pokročilé plánování a rozvrhování výroby (APS) nebo modul pro řízení vztahů se zákazníky (CRM).

Karat využívají takové špičkové organizace, jako např. Beneš a Lát, společnost, která získala ocenění PX Firma roku 2007 a následně Národní cenu kvality v kategorii podnikatelský sektor v roce 2008. K dalším významným uživatelským organizacím tohoto systému patří např. Rodinný pivovar Bernard, výrobce stavebních materiálů CIDEM Hranice, provozovatel internetového portálu Atlas.CZ společnost Centrum Hodings.CZ, makléřská společnost Respect, výrobce ovocných šťáv Linea Nivnice, nebo Truck Trade, společnost zabývající se prodejem, pronájmem a servisem automobilů DAF. Největším referenčním zákazníkem je společnost Hortim – International, v níž informační systém Karat využívá 210 současně pracujících uživatelů.

Výše uvedená stručná charakteristika a výčet klientů napříč různými obory podnikání dobře dokumentuje šíři využití systému Karat. Když k němu doplníme nabídku služeb zahrnujících budování a využívání informačního systému a podporu zkušených konzultantů po celý jeho životní cyklus, je zcela zřejmé, proč je toto české ERP řešení vysoce konkurenceschopné na celém širokém segmentu průmyslových i obchodních podniků.

Abychom byli v našem výčtu aktivit Karat Software úplní, nemůžeme opomenout ani spolupráci společnosti na vývoji moderního informačního systému Money S5. Proto Karat Software zařadil tento systém také do svého produktového portfolia a nabízí ho jako implementační partner především menším organizacím, zejména pak stávajícím uživatelům systému ISO, kteří by se rozhodli pro přechod na moderní platformu v prostředí Microsoft Windows.

Diferenciace produktového portfolia

Karat Enterprise – představuje nejvyšší verzi produktu, která poskytuje maximální otevřenost pro úpravy a umožňuje tak poměrně velkou nezávislost uživatelské organizace na výrobci systému. Karat Enterprise je určen středně velké nebo velké organizaci, která umí zhodnotit investici do robustního a rozsáhlého informačního systému a dokáže přitom efektivně využít aktivní spolupráce svých zaměstnanců-uživatelů při rozvoji jeho funkcionality. Produkt v této verzi může obsahovat vývojový nástroj Karat Modeler a umožňuje tak rozsáhlou modifikovatelnost systému, vytváření vlastních aplikací a tím i maximální funkční pokrytí všech procesů v organizaci. Podporuje rovněž možnost bezprostřední modifikace analytických pohledů a reportů dle vlastních potřeb a požadavků uživatelů. Další důležitou výhodou nasazení této verze systému je bezesporu možnost připojení neomezeného počtu současně pracujících uživatelů.

Karat Advance – je zaměřen na malé a středně velké podniky, které nevyžadují možnosti rozsáhlých modifikací systému vlastními silami – prostřednictvím integrovaného CASE nástroje Karat Modeler. Přesto i jejich uživatelům poskytuje bezprostřední úpravy analytických pohledů, reportů či tiskových výstupů. Karat Advance umožňuje připojení až 30 současně pracujících uživatelů, kteří mohou využívat veškerou standardní funkcionalitu obsaženou v systému nebo aplikace upravené implementačním partnerem na míru. Konkrétně se jedná o oblast účetnictví a výkazů, financí, majetku, personalistiky, mezd, skladového hospodářství, nákupu, prodeje, servisu, půjčovny, plánování a řízení výroby, manažerského rozhodování a specializovaných či partnerských řešení. Organizace, která se rozhodne pro nasazení této verze produktu má samozřejmě zajištěný bezproblémový přechod na verzi Enterprise v případě, že by potřebovala uskutečňovat rozsáhlé zakázkové úpravy vlastními silami či připojit větší počet uživatelů.

Karat Express – je určen pro malé organizace s maximálním počtem 5 současně pracujících uživatelů, které perspektivně očekávají svůj další růst, nicméně ve stávající situaci nechtějí realizovat rozsáhlejší investici do informačního systému a řešit časově náročný a nákladný implementační projekt. Karat Express představuje verzi zaměřenou především na minimalizaci celkových nákladů na vlastnictví s možností dalšího rozvoje funkcionality na bázi robustního a výkonného ERP řešení. Cena pořízení činí 200 000 Kč a to včetně odpovídajícího databázového serveru, implementačních prací a zaškolení všech uživatelů. Licence Karat Express zahrnuje funkcionalitu těchto 19 modulů: Správce, Organizace, Účetnictví, Evidence a Výkazy DPH, Saldokonto, Účetní výkazy, Faktury přijaté, Příkazy k úhradě, Fakturace, Banka, Pokladna, Majetek, Personalistika, Mzdy, Skladové jádro, Odbyt, Ceníky, Objednávky, CRM. Rozsah licence není možno rozšířit o některé moduly, jako je např. Workflow nebo Plánování a řízení výroby. Ostrý provoz Karat Express bývá zahajován nejpozději do jednoho měsíce po podpisu smluv. Klient samozřejmě může přejít na vyšší verzi Advance, nicméně musí počítat s navýšením nákladů na provedení dalších analytických a implementačních prací.

Informační systém Karat
(Klikněte na obrázek pro stažení souboru)


Podkapitoly seriálu
 Jednotlivé kapitoly
  1. Představení Karat Software a jeho produktového portfolia ... (03.05.2009)
  2. Celková koncepce systému a použité technologie ... (03.05.2009)
  3. Základní funkcionalita a moduly systému ... (03.05.2009)
  4. Řízení nákupu a související podpůrné procesy ... (03.05.2009)
  5. Řízení prodeje a související podpůrné procesy ... (03.05.2009)
  6. Obchodní model dodávky, implementační a servisní služby ... (03.05.2009)

03.05.2009 - Petr Sodomka, Hana Klčová - četlo 40360 čtenářů.

[ Zpět ]


Tento článek ješte není ohodnocen.Hodnocení článku:
nejlepší [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] nejhorší
Verze pro tisk

Jméno
E-mail
Opište kód :    
Text
*)
   
Odkazy - pravý sloupec


  • Odběr novinek
  • Partneři webu:




  •  
  • Aktuální akce CVIS:


  •  
    Informační systémy
    v podnikové praxi
    (2. aktualizované a rozšířené vydání)
     

  • Nejčtenější články:
    1. SystemOnLine.cz:

    2. Přehledy informačních systémů 

      ERP systémy
       

      Plánování a řízení výroby
       

    3. ČSSI
    4. SSSI
    5. VUT v Brně
    6. Systemonline.cz
    7. Výzkum a vývoj v ČR
    8. ICT unie
    9. Cacio
    10. Živě
    11. Lupa
    12. AKA-MONITOR
    13. Jiko Blog
    14. Databázový svět
    15. destinationCRM.com
    16. MyCustomer.com
    17. ZDNet
    18. Nucleus Research
    19. ComputerWeekly.com
    20. IDC
    21. Gartner
    22. Deloitte
    23. Accenture
    24. Capgemini
    25. CIO
    26. Forrester Research
    27. Aberdeen Group
    28. Archiv: